خرده فروشی

انجام سفارشات توسط شرکت های 3PL در خرده فروشی و پخش

اهمیت انجام سفارش یا order fulfillment 

از آمازون و دیگر غول های خرده فروشی بابت ارائه سرویس حمل رایگان 2 روزه (free 2-day shipping) متشکریم، انتظارات مشتریان در خصوص سرعت و هزینه های حمل بصورت مداوم در حال تغییر است.

به عنوان یک مصرف کننده، زمانی که ما چیزی را می خواهیم،همان لحظه آنرا می خواهیم.

به عنوان یک فروشنده، انجام این خواسته ها در گفتن آسان است.

هرچند فرایند انجام سفارش (order fulfillment) ممکن است جنبه پر جنب و جوش در اجرای تجارت الکترونیک باشد، اما فرایندی است که به طور مستقیم بر روی سود و زیان تجارت آنلاین تاثیر می گذارد.

آیا می دانید:

  • 61 درصد خریداران سبد خرید خود رها خواهند کرد اگر حمل و نقل، مالیات و هزینه های دیگر خیلی زیاد باشد.

  • 53 درصد از خریداران می گویند که سرعت تحویل یک عامل مهم در ارزیابی سفارشات آنلاین است.

  • 38٪ از خریداران هرگز از یک خرده فروش مجدد خرید نخواهند کرد اگر حمل ضعیفی را از او تجربه کرده باشند.

  • به دلیل سرعت تحویل کم، 25٪ از مشتریان سفارش را لغو کرده اند.

 

اما قبل از اینکه فروشگاه آنلاین شما بتواند تحویل سفارش را انجام دهد، باید بدانید که این فرایند چگونه کار می کند.

 

انجام سفارش یا order fulfillment چیست؟

"انجام سفارش"،  فرایند ذخیره سازی موجودی، چیدن (picking) و بسته بندی(packing) محصولات، و تحویل سفارشات آنلاین به مشتریان است.

این فرآیند را می توان در محل و توسط  خود شرکت تجارت الکترونیک انجام داد یا به یک شرکت لجستیک طرف سوم (3PL) برون سپاری کرد.

فرایند انجام سفارش در تجارت الکترونیک، شامل هر دو کسب و کار به کسب و کار (B2B) - که در آن مقدار زیادی از محصول در جعبه  برای خرده فروشان حمل می شود - و همچنین کسب و کار به مصرف کننده (B2C) - که سفارش به طور مستقیم به خانه یک خریدار حمل می شود – می گردد.

برای سفارشات B2C، مصرف کننده نهایی می تواند سفارش را در فروشگاه اینترنتی یا بازار آنلاین(marketplace) ثبت نماید. پس از ثبت سفارش و خرید مشتری، فرآیند انجام سفارش آغاز می شود.

 

در مطلب با عنوان مدل انجام سفارشات به صورت 3PL بعدی به تشریح مدل انجام سفارشات توسط شرکت های 3PL  خواهیم پرداخت.

 

   منبع:

https://www.bigcommerce.com