خرده فروشی

راه ایجاد نسل بعدی تجارت الکترونیک:انعطاف پذیری، جذابیت، بینش

 

صنعت خرده فروشی با سرعت و رقابت زیاد در حال حرکت است. خرده فروشان همیشه به دنبال تکنولوژی جدید هستند تا با استفاده از آن مشتریان را جذب کنند و حاشیه سود را افزایش دهند. جای تعجب نیست که سالهای اخیرشاهد پیشرفت های شگفت انگیز در فرایند تکمیل سفارش مشتریان و صدورفاکتور هستیم: امروز خریداران دارای گزینه های فراوان پرداخت و تحویل کالای خریداری شده می باشند. با این حال، بسیاری از این پیشرفت ها بر روی آخرین مرحله سفر مشتری تمرکز دارند: "تبدیل شدن به مشتری". خرد فروشان با تمرکز روی مرحله تبدیل مشتریان، از مرحله مهم "بررسی " غافل می شوند. مرحله بررسی و انتخاب محصولات می تواند به کشف و شناخت ذهنیت و افکار خریداران کمک کند.

مرحله بررسی برای اطمینان از اینکه خرده فروشان اطلاعات را در مورد خریداران به دست می آورند، ضروری است تا بدانند چه چیزی آنها را به سوی سایت تجارت الکترونیک هدایت می کند و آنها را نگه می دارد. خرده فروشانی که از داده ها برای تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده در مرحله بررسی محصولات استفاده می کنند، خود را برای ایجاد نسل بعدی وب سایت های تجارت الکترونیک، که به طور مداوم تجربیات استثنایی را ارائه می دهند، آماده می کنند.

 

دستیابی به انعطاف پذیری با استفاده از پلتفرم های Headless E-Commerce

از لحاظ تاریخی، خرده فروشان از پلتفرم های one-stop-shop برای مدیریت سایتهای تجارت الکترونیک خود استفاده کردند. این بدان معناست که اگر در امکانات جستجوی سایت، ابزارهای مدیریت محصول و یا تحلیلی با مشکلی روبرو شوند، فقط باید به یک تامین کننده نرم افزار برای حل این مشکل احتیاج داشته باشند. به زبان ساده تر در این پلتفرم، تمام امکانات مورد نیاز در کسب و کار الکترونیک خرده فروش، توسط یک تامین کننده نرم افزار تامین می شود. اما در حال حاضر، خریداران از راه ها و نقاط فروش مختلف اقدام به خرید می کنند و خرده فروشان باید از طریق راه حل های سریع و انعطاف پذیر واکنش به موقع و مناسب نشان تا فرصت های فروش را از دست ندهند.

پلترفرم های Headless E-Commerce از طریق جدا ساختن بک اند از فرانت اند، برای این موقعیت راهکار ارائه داده اند. فرانت اند (Front-end) یا توسعه رابط کاربری و ظاهر سایت و بک اند (Back-end) یا توسعه هسته سایت یا بخش سمت سرور دو عبارت رایج در بین توسعه‌دهندگان وب هستند.  بدین ترتیب، خرده فروشان می توانند جهت توسعه تجارت الکترونیک خود، سرویس هایی را که با معماری جاری، کار می کنند انتخاب و اجرا کنند. دیگر خرده فروشان وابسته به یک تامین کننده نرم افزار نیستند، Headless E-Commerce به آنها امکان انعطاف پذیری برای استفاده از تامین کنندگان خاص، بسته به نیازهای خاص خود را می دهد.

 

در مرحله بررسی و انتخاب محصول برای خریدار جذابیت بیشتری ایجاد کنید

همان میزان که یک خرده فروش بر روی بک اند وب سایت خود کنترل می کند، ایجاد یک استراتژی قوی مدیریت داده ضروری است. چرا؟ بدیهی است که مشتریان انتظار دارند فروشگاه اینترنتی کاربر پسند باشد و محصولات در آن به راحتی جستجو شوند، اما کاربران با استفاده از لغات محاوره ایی، ویژگی هایی جزیی و اصطلاحات تخصصی جستجوی خود را انجام می دهند. اگر اطلاعات ثبت شده برای محصولات و موتور جستجوی با هم هماهنگ نباشند و نتایج مناسب برای این جستجوهای مشتریان نمایش ندهند، آنها نمی توانند پاسخ مناسب به جستجوهای متفاوت مشتریان بدهند و انتظارات آنها را پاسخ دهند.

خریداری را فرض کنید که در فروشگاه اینترنتی به دنبال شلوار جین است و چندین جفت از همان مارک را مشاهده کرده است.  دفعه بعد او برای یک محصول متفاوت مانند ژاکت جستجو می کند، در صورت تناسب، محصولات همان مارک، در صدر نتایج جستجو نمایش داده شود، زیرا براساس جستجو های قبلی، تشخیص داده شده این مارک، گزینه مطلوب مشتری است. در این صورت است که خریداران با مشاهده محصولات مورد علاقه خو در نتایج جستجو، بدون اینکه به صورت مستقیم آنها را جستجو کرده باشند، در سایت باقی خواهند ماند.

این نوع تجربه های شخصی سازی شده برای ایجاد جذابیت بیشتر در مرحله بررسی  بسیار مهم است. با یک سیستم کارآمد بک اند که از مدیریت داده های قوی و قابلیت جستجو استفاده می کند، خرده فروشان می توانند این انتظارات تکاملی را برآورده کنند.

 

از تجزیه و تحلیل های انجام شده به یک بینش عمیق و کاربردی دست یابید

آینده تجزیه و تحلیل تجارت الکترونیک شامل سرمایه گذاری مستمر در قابلیت های جستجو و تجزیه و تحلیل اختصاصی هر یک از خریداران است. در حالی که بسیاری از شرکت ها ممکن است در تجزیه و تحلیل داده ها سرمایه گذاری کنند، اما آنها قادر نیستند از نتایج تحلیل های کسب شده از سایت خود به یک بینش عمیق و کاربردی دست پیدا کنند. به عنوان مثال، مشتری را که سایت را با وجود جستجوهای مکرر ترک می کند، در نظر بگیرید. تلاش های بازاریابی زمانی بی فایده خواهد بود که درک نمی شود چرا این اتفاق می افتاد. شناسایی چگونگی استفاده کاربران از نوار جستجو، فیلتر کردن محصولات و اضافه کردن به سبد آنها، می تواند منجر به بهبود سایت شود و به خرید راحت خریداران آتی کمک کند.

درک چگونگی تبدیل  خریداران و چگونگی انجام یک خرید، به خرده فروشان اجازه می دهد تا اثربخشی ویژگی های جدید سایت را آزمایش کنند. تنظیم شاخص های عملکرد کلیدی (KPIs) اطمینان حاصل می کند که خرده فروشان می توانند متوجه شوند که آیا داده های آنها به کمک می کند تا اهداف خاصی را کسب کنند. به عنوان مثال، نرخ تبدیل جستجو اندازه گیری می کند که چه درصد جستجوهای انجام شده به سفارش محصول منجر می شود. با درک نرخ های عملکرد جستجو، خرده فروشان می توانند تعیین کنند که نتایج جستجوی مربوط به خریداران چگونه است.

 

به یاد داشته باشید که راه حل هایی را به کار بگیرید که در نهایت به مشتریان خدمت می کنند

همانطور که تجارت الکترونیک همچنان در حال تکامل است، یک واقعیت باقی می ماند: مشتریان باید نقطه کانونی همه تصمیم گیری باشند. خرده فروشان موفق، کسانی هستند که پلترفرم های Headless E-Commerce را پیاده سازی می کنند، از طریق داده های محصول بهبود یافته و نتایج جستجو بسیار مرتبط، در مرحله بررسی و انتخاب محصول، جذابیت ایجاد می کنند و از طریق تجزیه و تحلیل، برای ایجاد بینش عمیق و کاربردی اقدام می کنند. خرده فروشانی که با موفقیت به مشتریان خود در مرحله بررسی و انتخاب محصولات کمک می کنند، آماده نسل بعدی  تجارت الکترونیک هستند.